what do you wish for if you know that you will die tomorrow

in the end, love is all that matter the most.

kalau esok saya mati, tak dapat saya hantar mak ayah pergi umrah.
mungkin dengan duit insuran boleh la.
tak dapat tengok adik saya graduate.
saya tak sempat kahwin. saya tak sempat nak tengok kawan-kawan baik saya kahwin.
tak sempat tengok anak puyel dan yatt.
tapi nasib baik dah tengok fad , diba and zamzila kahwin.
if i die tomorrow.
saya harap ramai akan datang majlis pengebumian saya.
saya berdoa agar saya sempat dan diterima taubat saya,
saya harap kawan saya sanggup tinggalkan kerja untuk solatkan jenazah saya.
saya harap orang akan sayang saya dan maafkan silap saya.
saya mohon sangat hutang saya dihalalkan. saya harap dapat jumpa orang yang saya sayang
sebelum saya pergi.

kita tak tahu. harini saya sihat , setengah jam lagi saya sakit,
kita tak tahu, sekarang kita bergelak ketawa, mungkin petang nanti kita nangis,
saya pon tak tahu, sekarang kita bersama,
beberapa jam atau esok lusa saya pergi selamanya.

14 comments:

Kiera said...

bile sesuatu yang diucapkan datang dari hati. org yang tak kenal pon bole nangis membace. :)

En Saripuddin Ismail said...

kau buat aku insap nak, moga Allah ampunkan dosa-dosa kau dan dosa2 aku nak!..

Anonymous said...

thank u..:D

S.I.D said...

sangat.....tersentuh.....

S.I.D said...
This comment has been removed by the author.
'izzat said...

moga kawan2 sanggup ponteng kelas/kerja solatkan kita kan. tu ja.

razak said...

alamak. sedih la kareem. i love u la

Anonymous said...

kalau aku mati esok, aku nak bgtau kat semua orang yg aku syg, bahawasanya aku sgt menyayangi mereka. dan aku nak mintak supaya dipermudahkan sakaratul maut aku.
aku syg mak aku, kakak aku, adik2 aku, kwn2 aku, kekasih aku yg panas baran tu dan kucing2 aku.

Anonymous said...

terimakaseh sbb igtkan

Bulan Cahaya Terang said...
This comment has been removed by the author.
Bulan Cahaya Terang said...

kalau sy mati esok, sy harap kareem doakan sy dari jerteh. sbb kg saye jauh di utara. susah nak dtg kot hehehehhe....

tot buleh jumpe kamu di wedding diba. tp kamu kene keje yek!

otosan said...

suka sangat sangat entry mcm ni.. aku suka sangat sangat..

nabi kata..orang yg ingat mati adalah orang paling bijak

lidah said...

kiera : trime kasih
saripuddin : sama-sama kita ye
anoni: welcome :)
uli: :)
izat: yupp
rosmalina: insyaallah
oto: mekasih hafiz

mulan aisyah said...

i wish that my mum n dad know that i love them so much~~