bala yang beratur dengan lurus

hari ni, road block jpj depan awana kijal.
dengan yakin aku senyum bila jpj minta lesen,
sambil aku keluarkan tanpa rasa risau ataupun gusar.
sebab aku yakin. yakin sangat, lesen aku mati 29 april ni.

tapi itu lah, orang kata ..
jangan terlalu yakin dengan keupayaan diri.

akhirnya aku tumpas, bila jpj tanya..

jpj :bang, lesen ni lagi satu punya takde ke?

lidah : saya ada satu je lesen bang. kenapa?

jpj : bukan,,,, lesen yang renew

lidah : (dengan nada yakin ) oo, saya belum renew lagi, belum 29 haribulan lagi kan..

jpj : tapi lesen ni dah 2 hari expired. 24 april.

lidah : ha haha ha aaa haha *kimak

free dapat surat saman 80 ringgit..

tak cukup dengan itu, lepas dah sampai kemaman, agak-agak 30 km dari rumah, aku baru sedar, semua document untuk bank tertinggal kat rumah. macam babi , terpaksa aku patah balik ...kecelakaan tak habis di sini, bila sampai rumah, takde, rupanya kat office...kenaa pergi office. memang seronoklah. nak seratus km aku pergi patah balik.

see... bala menimpa yang beratur mengikut aturan untuk turun satu persatu.

oh man

5 comments:

. said...

saba bro saba . wuwuwuw

A Z R E E N said...

sy dah link kan kamu pd blog sy. dah lama jadi ur silence reader :)

Anonymous said...

aku penah kene bab lesen tu.
tp aku nye siap lewat 4 bulan x renew.haha..tp yg [aling penting.aku xkene saman.sbb ayat brother tu sampai melutut.huhu

lidah said...

haha sabar la ni.. puspot

azreen: thanx

wanjah: haha, aku ckp kat dia, "berapa je perlu saya bayar untuk saman ni? saya ade 14 ribu cash dalam wallet".

Elsa S said...
This comment has been removed by the author.