ahli politik adalah burit

setiap tahun muka bodoh bertambah. setiap semester muka bodoh membiak. makin banyak orang bodoh yang menyusahkan aku. pilihan raya dah dekat. mesti aku rasa marah dan geram. kerana masa tu makin banyak muka bodoh timbul. poster muka bodoh bersepah². janji janji yang bodoh.
ah jilat burit anjing lah. aku tak suka kau orang...
kaki kaki politik , semua bodoh. bergadoh sesama sendiri. tak ubah macam anjing. booo.
setiap tahun , wajib turun mengundi, jika didapati gagal, akan di gantung dari final exam. hehe. demokrasi.. isap konek lah. mengundi macam peraduan teka mana betul. pilih je mana² muka bodoh yang anda keji, dan kita lihat kerja nya nanti. setakat ni, aku rasa macam semua pilihan gagal je.
orang yang terpilih , dapat semua kelebihan... segala² nya. tapi aku? dapat tahi je lepas undi . bukan aku sorang. tapi semua orang. kau orang cuti sana sini, student lain?
susah la. bazir je duit universiti. hmm. tapi macam ni lah kan.. ciri² ahli politik sekarang? bukan ke? oh maaf kalau bukan. tapi kalau ye, memang mereka lah yang paling layak untuk memegang tampuk pimpinan. yah....

selamat menyambut kemerdekaan ke 50.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
23HariNakRaya////////////////////////////////////////////

No comments: