tudung saji ke tudung salji?

bukan la nak backing sape-sape.
tapi kau kalau setakat nak riuh ,
sebab nak mengata, nak condemn orang.
diam sudah. kau cerita lebih jadi fitnah.


amalina nak buka tudung,
menggelabah semua orang nak mengata.
kau tu pakai tudung ke?
mulia sangat?
confirm mati dalam iman?


kalau nak nasihat,
pergi jumpa dia tegur cara baik,
kalau nak mengingat tak perlu nak maki herdik.

semulia mana seseorang itu, kau tak layak nak menghakimi sesiapa.
kau jangan lupa, kisah pelacur yang mati ,
kerana bagi anjing minum air dengan kasutnya.

jangan cepat nak melatah.
buruk sangat perangai macam tu.
kalau takde benda genius nak cakap.
diam je dah

2 comments:

Maii said...

betul2..kalau nak nasihat pi la cara baik face to face..dia pun ada maruah ;DD

AL said...

tau xpe. aku xley blah. siap ley post kt blog dgn gmbr before after. wth. aku x phm btl. mcm xde keje len nk jd stalker org.