Parody

Bak kata orang dulu dulu,
Kalau tak mau dilanda ombak,
Jangan berumah ditepi pantai.

Lumrah lah hidup berkarya,
Ada orang maki,
Ada orang puji,
Lagi-lagi bila kau buat video parody.

Even transformers yang budget berjuta-juta tu pun,
Ada orang kutuk,
2012 pon punya ganas, ada juga kritikan.
Harry porter yang separuh dari manusia kat bumi suka, tak mustahil separuh lagi tak kata apa-apa.

Pendek kata,
Bila nama dah hasil karya,
Benda ni kau terima je lah dengan hati terbuka.
Jangan nak amik hati dan nak mengutuk orang yang kritik.
Sebab orang kritik hasil kerja kita,
Bukan kita personally.

:)

3 comments:

Sofea verra said...

if trlalu mendngr ckp org.kita akan sakit.sakit hati.

aku said...

norma idop sentiasa ada ruang di mata untuk kritik hasil orang lain. Mungkin cermin lupa nak dibeli

dobot said...

Pendek kata,
Bila nama dah hasil karya,
Benda ni kau terima je lah dengan hati terbuka.
Jangan nak amik hati dan nak mengutuk orang yang kritik.
Sebab orang kritik hasil kerja kita,
Bukan kita personally.

:)

Credit!!