Im broken

Dalam sekelip mata orang boleh kata kita tak buat apa apa.
Dalam beberapa minggu orang boleh kata kau xpernah membantu
Dalam beberapa bulan orang boleh kata kau takde langsung effort
Dalam beberapa minit, senang kita kata orang tak hirau.

Walaupun seminit lepas kau baru lepas tanya khabarnya,
Walaupun sebulan lepas kau baru lari 400kilometer untuk ubat sakit perut,
Walau setahun lepas kau berjudi nyawa hanya untuk bawa pulang selimut.
Walaupun setiap pagi kau dahului dia dengan msg selamat pagi.

Walaupun aku sibuk sedang kerja,
Aku curi 2 3 minit nak tahu khabarnya.
Aku curi masa telefon nak tahu kesihatannya.

Tapi dihujung hari,
Aku tak ambil kisah pon tentang apa-apa.

Kalau sayang itu darah,
Habis kering dah aku perah
Kalau cinta tu nyawa,
Mungkin tinggal beberapa saat je nafas aku yang tinggal,

I have a heart too.
Love you

Salam.

5 comments:

Dayana said...

broke up?

RS said...

cool kawan.

Anonymous said...

bukan kita mintak apa pun kan?

Anonymous said...

ibarat kata Matluthfi "berhenti bergantung pada yang akan mati...."


aku doakan ko bahagia and sukses dunia akhirat bro.salam.

Anonymous said...

Penah faced the same problem..dia akan paham kalo dia sendiri yg drve 400km to c u.and kalo dia buat semua bende yg ko buat utk dia.

Teach her to give & take bro.boleh berkorban,tp ade batasan..or else sampai bile2 ko akan d label 'org yg x kisah pn tentang ape2'.

-aku-