mak bapak

mak bapak ni,
bukan macam kawan-kawan ,
mereka dari day 1, tak tidur malam,
hantar sana sini. minta apa pun kalau boleh nak bagi.

jangan lah sekali-sekali nak lawan,
apatah lagi nak maki.

kat mana-mana. depan-depan atau belakang-belakang.
sebab mak bapak x pernah burukkan anak kat orang lain.
jangan lupa dia dah jaga kita 20 tahun dan sebab masalah kecil yang gaduh sehari dua , sekali sekala.

jangan lupa, masa kita tengah jatuh tergolek, paling bawah dalam dunia.
diorang je yang sanggup peluk , dan tepuk belakang bahu cakap tak apa.

esok, dua minit lagi, dua saat lagi kita tak tahu,
entah-entah sempat atau tidak kita nak minta maaf dan dengar dia bebel lagi

7 comments:

nil said...

mak, kaki anak lenguh, baik nak urutkan. anak dah besar panjang, mak pun dah beruban, rehat la mak.. :)

Anonymous said...

Sedih.

juwita said...

jadi rindu nak balik rumah pulak tiba2. T_T

dayya said...

ooo. balik kg... ooooo. balik kg.

xuk said...

tacing weiiii

Anonymous said...

ko ni wpun kdg2 melucas, tp aku tau adik ni hati manyakkk ok. God bless u

dobot said...

DEEP! :(