just, enjoy

kalau kita lihat balik kebelakang dan kedepan.
tiada pernah sekejap pun kita tak risau tentang apa-apa.
bills, sakit, hubungan percintaan, rumahtangga, makan, minum, kerja, gaji, rezeki,
bos, assignment, pelajaran, rumah, cikgu, saman , bos, polis, peperiksaan , kilang.

not a second . kita tak pernah berhenti untuk risau.
orang kaya risau kerana duitnya yang banyak, orang miskin risau kerana tiada duit.
sama je. berilah manusia apa pun, kita tak akan berhenti untuk risau.

tiada masa untuk lapangkan fikiran dan menikmati semua yang disenaraikan .
mungkin dah sampai masa, untuk saya buat sebaliknya.
kehidupan singkat, tak panjang mana.
kalau hari-hari kita risau tentang bill eletrik , bila kita nak tengok tv.
bila hari-hari risau tentang hubungan percintaan, bila kita nak bercinta.

tarik nafas .
ok. dah

12 comments:

Dayana Nasir said...

lumrah kehidupan.
manusia takkan pernah puas dengan apa yang dia ada.
sebab itu manusia tak pernah berhenti untuk risau.
just enjoy.
tapi kadang-kadang, kita juga risau untuk enjoy :)

Anne M. said...

chill!

cyrusdavirus said...

ko byk sgt risau de~

nazmi shaarani said...

like!

lidah said...

ntah. ye kee

kerangRebus said...

baca entry u wat i risau plak..aahhaa .. +_+

Bulan Cahaya Terang said...

kau risau pasal bos dua kali.


*dua kali*

hohoh!!

Anonymous said...

ada rasa risau pasal mati tak?

lidah said...

Risau pasal mati tu benda lain. Something yang perlu. Tapi tak semestinya kita tak boleh nak nikmati hidup .

ilya syafeena said...

mati tu dah pasti.
well, i've been in the same situation too.. tapi, itu lah namanya hidup. :)

qaby said...

dont worry be hepi. renung2kan. ;p

Anonymous said...

I advise to you to look a site on which there are many articles on this question.