kecacatan

macam orang biasa kata, jauh perjalanan luas pemandangan. banyak pengalaman.
dan sepanjang perjalanan saya ke jeti merang yang not bad jauh.
saya jumpa signboard PERKAMPUNGAN ORANG-ORANG CACAT.
saya tergelak sedikit, tapi macam tak patot.
tak patut untuk saya gelak, dan tak patut untuk signboard itu.

lepas lihat papan tanda jahat tu.
saya terbayang, ketua kampung yang buta, kanak-kanak yang kudung sedang bermain kejar-kejar dengan menaiki kerusi roda dan bermain teng teng dengan kaki tempang .
pasti sukar jika satu kampung cacat begitu.

bukan saya sengaja. tapi semua itu tindakan luar kawalan. nak buat macam mana,
bukan salah saya.

saya memang suka imagine

7 comments:

fitriah said...

hehehe..

aku said...

kg tu area mane
nnty time raye bleh gi lepak sane...

ahchOng's said...

kampung orang cacat kat negara terencat.

paperheART said...

did u go there or did u just went pass? do tell us how the real deal is... intriguing!

Ayyman Rahim said...

Tapi betul ke ada perkampungan mcmtu? Like seriously?

Anonymous said...

oh yeke ade kg name gitu...
x ke mcm mghina org2 cacat kt dlm tu..
cam kesian je aku rasa bile org2 cacat ni dihighlightkan sebegitu..
x kecik ke hati dorg

-a

Remy said...

ahchOng's!
lu memang rambut pacak yang terencat..
kah kah kah..
amacam..??
orait x..??