gaya koperat

dah setahun lebih i kerja,
i masih rasa bodoh dan zero .
i tak tahu apa yang i buat ni sebenarnya.
bukan i tak tau apa yang i buat secara literal,
tapi, macam , takda feel, kurang jiwa,
susah lah nak explain. macam merepek sangat .
macam. haish susah lah nak explain.

hmm bukan i tak suka kerja i,
i tengah belajar untuk suka.
walaupun hari-hari dengar orang membebel bukan lah benda menarik,
life is not about pretty fluffy things kan?yang cair dan busuk tu pun kehidupan.
banyak masalah i sekarang, confidence kurang, experiance pon 5 sen baru,

haih. macam mana nak survive lagi 20 tahun?
ataupun orang lain pun sebenarny sama je macam i,
semua pon tak faham kerja sendiri, tapi buat je,
just go with the floww.. cukup 23hb tunggu gaji.
semua buat-buat tahu, buat-buat pandai

maybe?

16 comments:

ohvee said...

aku dah masuk fasa tunggu gaji 26hb stp bulan sejak 6 bulan lps.

lembu said...

sama la apa yg aku rasa. hari hari diskas dgn nadiah pasal kebodohan sendiri. dalam meeting cuba cakap mcm power.

aku terfikir,

1. orang2 yg power skrg dlu diaorg bodoh mcm ni juga ke?
2. setahun yg lalu, aku tgk org yg dah keje setahun mcm power. tp bila aku dah setahun. kenapa aku tak macam tu pun?!

eh, tapi aku ni memang bodoh pun kan? thanx.

a.t.O.k. said...

aku nak komen.tapi aku pon x keje2 agi.
pe kes?

aku rase aku pon perlu go with the flow.
klu de keje, aku keje la.
xgitu?

Remy said...

Nak terer kena ambek masa braderr..
kena rajin...
haahaahaa..saborr ajee lee..-PEACE-

the awesome four said...

aku pun mempunyai masalah sama dengan kau.
kurang soul dengan apa yang aku kerja sekarang.

balqissy said...

kalaulah kite boleh buat ape yg kite nak, tapi xperlu risau nak teruskan hidup, dunia ni dah xmacam sekarang. mungkin x seronok? kan?

Ayyman Rahim said...

Mungkin cari kerja baru, cari kerja yang betul memang ada passion?

Mirae said...

most people do what they hate.

sama lah mcm I pun belajar kos yang entah pape tak kena dgn jiwa pun

lidah said...

haha. ok haha study ape kat sana amirah?
ayyman: susah tuu
tutup mulut: nak buat macam mana ni?
balqis: tu lah. kalau semua benda nak dapat. tentu tak menarik.
zee: kampeni ape klua gaji 26 hb?

cik az said...

kalaulah mendapat kerja yg kita suka itu sgt mudah.

orgTM said...

hakikatnya ko ni boss of choice org bawahan arm...hehehe..hidup ibarat process tu je..kena layan je...cuma kdg2 tu kena put on calibration mode...kalu teruk sgt ko kena bypass je..and then shutdown kejap...pastu dah settle semua ko terus ramp sampai 100 percent loaad..biaq pi aarr..tension..tension.....

lidah said...

Iwe : mekaseh iweee.

Puan Maimunah binti Mastor said...

aku pon rase aku mcm nggok..
atau boss aku ke yg nggok..
aku lagiklaa da btahun2 kija pon still mcm nggok..
takde jiwa nak kija kat opis ni, yg pnuh gan org2 keparat or korporat..yg asik2 tukar kputusan sgt2 akhir..pastu kuli dia .. aku!

camno erk.. nak benti kija... camno nak mantain kehidopanku haishh...

ko takpe kalo ko benti, ko buleh amik gambo, ade bakat lain, munkin ko lebih konpenden n berjiwa kalo amik gambo kot... kotla kan.. tapi aku .. org lain yg takde bakat.. bakat lain adelah tido n mkan je, macamno??
erk pnjng sgt ke komen aku ni.. skadar bkongsi rase.. sal AKU MMG TERKESANNN GAN ENTRI KO KALI NI.. SEYES!

lidah said...

puan maimunah: haha sape lah kau ni puan maimunahh weii. haha dlu cikgu aku masa skola pon nama puan maimunah

nina said...

uisshhhh...amat terkesan ngan entry kali ni...'follow da flow'..haihhh...sume org same rupenye...tapi yg bezanya i kne tunggu 1hb br dpt gaji...haihhh..

Starry Eyed said...

im still trying to adapt.. kadang2 pun x sure ape bende kene buat.. tp nak confuse lama2 pun tak boleh.. sebab tray keje baru masuk makin hari makin tambah.. bukannye tunggu aku paham baru betamabh.. sigh.. sometimes i get confused as well...