najmi 6

musim tengkujuh, hari-hari hujan.
kawasan batu rakit memang tak terelak dari banjir.
hari graduation aku tak sama dengan budak-budak universiti.
tiada yang istimewa. tiada jubah atau protokol.

2 tahun macam tu saja.
kerja tak ada. aku hampir-hampir putus asa dengan hidup baik.
aku hampir-hampir kembali ke belakang jalan.
lorong gelap aku dulu.

entah macam mana, aku boleh tergerak hati untuk ke kuala lumpur semula.
tapi sekarang aku dah tau apa aku nak buat.

aku terus ke putrajaya. sebuah company supply aircond untuk bangunan.
GDC. untuk yang tak tau, GDC tu Gas District Cooling plant.
supply aircond untuk putrajaya. Ada sebuah lagi kat klcc, tapi aku dah muak dengan bandar .
kali ni aku nak pergi ke pinggir sedikit. to live a decent life.

aku menyewa di presint 7, pangsapuri.
kebetulan jiran aku indon. perempuan.
sumpah lawa. aku tak tau kenapa orang cantik macam ni kena kerja keras untuk hidup.
dah boleh jadi model dah. tinggi kulit putih gebu. tapi slang indon memang kaukau.

mula dengan aku nampak dia sidai seluar dalam, lepas tu aku terus berani nak tegur dia.
mungkin seluar dalam dia menarik, dan warna sesuai buat aku tertarik nak kenal dia lebih dekat.

Alvin, gadis kristian indonesia yang sangat comel.
gerammm. ngap ngap. Housemate ramai macam boleh penuh satu bas mini.

Setiap hari, aku pasti dinner dengan Alvin.
hujung minggu aku bawa dia ronda-ronda naik motor aku.
mandi air terjun, tengok wayang.

semua kawan aku kata dia dah bomohkan aku, tapi aku tak kesah.
orang cantik macam ni nak bomohkan aku, ajak aku kawin on the spot pon aku nak.

bersambung nanti

3 comments:

Jarri said...

hem.
alvin watak baru.

afdsmkad said...

alvin??cm name laki pon de...heheheeh

Anonymous said...

alvin? dah layak kamu tukar nama beliau kepada alvina..;) yg penting, seluar dalamnya warna apa ya? hehe