kereta dah lama pergi tapi anjing masih x brenti menyalak

akhirnya aku masuk syif.
mula dengan ahad 7 haribulan. 7 8 9 10.

semua bermula dengan baik.
cuma masa agak kurang kemas.
satu hari sebelum raya haji.
bila mana orang sibuk membelai lembu, menjaga rendang dan sup,
aku sibuk menjaga column-column benzene dan paraxylene.


pagi-pagi raya orang dah mesej selamat hari raya.
nasib baik raya haji, kurang impak pada jiwa aku.
kalau raya puasa mungkin aku dah mengayuh basikal
ke hujung plant, mendiamkan diri dan off hp.

kerja mula 730 pagi hingga 730 malam tak menjadi masalah. tp masalah timbul.
bila kerja dari 730 malam hingga 730 pagi. dugaan paling besar mula muncul tepat jam 12 tgh malam. mata dah mula berpaling tadah. berat seperti memikul seguni pasir.
sabar je lah. aku hanya mampu melarikan diri ke bilik technician dan tidur secara menegak di atas kerusi sambil berpura-pura membaca nota.

haih. seronok nanang. haha

3 comments:

deedlebag said...

ingatkan hantu tadi. ciss

stam said...

welcome to the club

mollyjinxed said...

gile ar.. tidur sambil terduduk tegak.. hebat