pecah kaca pecah gelas

sering aku duduk sorang dan imaginasi pelbagai benda.
perempuan seksi menggoyang punggung.
penunggang motosikal digilis lori.
kereta terbabas teruk dan mati kejam.
dan macam-macam lagi. selalu je bermain dalam kotak fikiran aku.

hari ni lepas sahur. aku tiba-tiba terfikir tentang gejala pecah kereta.
cermin bederai . curi radio. beg. laptop dan berbagai.

macam mana kalau satu hari, aku umpan ,
laptop, kamera , psp dan wang beratus ringgit di tabur di seat belakang kereta.
kemudian bersedia di dalam sebuah trak pickup yang tayar sebesar 22 inci dengan jarak 5 ke 6 meter dari kereta umpan.

biarkan pencuri memakan umpan, dan bila dia cuba lari, kita langgar motosikal yang beliau tunggang, dan gilis kaki mereka sehingga hancur. kemudian tikam mereka berkali-kali hingga berdarah teruk berjijiran.

tentu masa tu aku rasa seronok.
dan esok keluar berita,

seorang pencuri mati digilis , ditikam belubang-lubang .

baru semua pencuri takut.

yeay. baru fun. dan benda yang sama untuk mereka yang gemar pecah masuk rumah.
kita pukul beramai-ramai. tikam. masukkan dalam oven dan bakar hidup-hidup.

6 comments:

sa said...

Ha ha. Kejam yg berpengajaran.

HaNi said...

waaahh perlu ke sampai begitu?
wait a minute, not a bad idea after all...
kerjakan mereka itu!!

pelumba kereta kelisa said...

very HIGH imagination, but do-able.
:D

Jarri said...

aku nak join. tikam dengan garfu pun ok.

Pengejar Masa said...

tak berapa kejam tu. boleh dipertingkatkan lagi

blitzizni said...

kejam nk mampos otax!
wahahahaha
tp besh!!!