ok i am confused

hmm. betul ke?
malam semalam. tergerak aku untuk tonton "a girl like me".
kisah seorang nyah. yang struggle seumur hidup dia, to make people accept for what he is, or is it she. dari edward kepada gwen...

entah la. kadang-kadang aku boleh jadi lost dengan teori yang manusia reka. yelah, maybe sebab aku kurang ilmu agama.

tapi. is it true, transexual adalah sebab seseorang itu ada female brain but somehow ada male organ. hmm.. boleh ke jadi macam tu?

manusia biasa pasti akan geli-geli, however, dalam kita geli nak muntah, kadang-kadang aku rasa macam kesian. mesti susah.

iya lah. sebagai tranny, mesti kemana mereka pergi, orang pasti akan geli-geli .

cabaran tu. orang kuat je mampu sanggup buat macam tu. aku sendiri tak berani pergi makan mamak pakai blouse, skirt pendek. tapi mereka tetap dengan pendirian , yang mereka adalah perempuan. walaupun satu dunia kata mereka lelaki.

kenapa macam tu. ini neutral ataupun sesuatu yang dipupuk?
seorang matsalleh dalam filem "a girl like me" tanya pada edward atau pon gwen :

( how did you realize who you really are?)

edward a.k.a gwen : (i know it like you know you're a girl, just like you).

dari kecil edward dah berpakaian perempuan, sejak darjah satu dia pakai make up.
itu bukan pengaruh kawan. mana ada tranny umur 7 tahun.
dan bila mak edward tanya

(what are doing edward ?)

dengan tenang edward jawab

(i want to be a girl mom)

jadi kenapa? betul ke teori female brain dan male organ tuh?
hmmm. aku betul-betul confused.

4 comments:

Unknown said...

aku pernah berkenalan dengan orang seperti ini, dia tempuh temptations untuk mengejar kaum sejenis dengan sabar.

gender confused individuals are receivers kepada cabaran paling hebat dari tuhan.

kalau seorang dari mereka boleh bertahan, mengapa tak yang lain.

Starry Eyed said...

Hmm tu lar its pretty confusing. And its hard to maintain a stand on this matter. Kang kalo ckp salah skit nampak mcm terpesong. So all I can say is that its really a complex thing.. Dlu ade talk show yg even cakap when we are born, we are bisexuals. Whatever it is. It's complicated. Like you said, mane ade budak 7 tahun yang tahu dia trans.. but maybe he just knows he's a girl.. confusedddd..

Jsmn said...

kadang2 aku sendiri terpikir.. apa yang ada dalam fikiran orang mcm ni. kenapa dan macammana derang boleh jadik mcm ni. mcm mana seorang lelaki boleh nampak diri dia sebagai perempuan. macam mana seorang lelaki boleh ada perasaan dan naluri mcm perempuan.

oh dunia ini besar.

suehanna said...

aku tgk cte 2
cantik, bibir canntik, ape tah agy cantik
aku ase ape yg die nak is attention
aku xde hak nak ckp btol or slh
but, naseb bek gwen 2 bkn org islam
kalo x, aku sdeyh
eyhh tapape dah melalut
sowie