wakeup call

cuti sebulan, sebulan terselamat dari bosan, sebulan terselamat dari muka-muka yang aku dah muak. cuti semester memang berbaloi.

23 haribulan, patut dah daftar.

malas lah, harini aku ada wedding kat linggi. wuhu. jauh. dengan cekal menaiki tiara yang samseng tanpa penghawa dingin, nasib menyebelahi aku kerana panas seharian, kalau tak mati berkuap aku dalam kereta...

macam indah. aku boleh lupakan semua kepahitan belajar. kadang-kadang bila guna akal,
dan pikir semula ,engineering adalah bosan , dan kursus yang mewujudkan masyarakat yang membosankan. intelektual membuat manusia jadi lebih bodoh dari manusia biasa yang cetek daya intelek pembelajaran khusus . teringat lagi kata-kata kawan yang tidak oleh menerima keanehan gaya hidup aku. bukan aku gay atau menghisap dadah . mungkin banyak makan budu ni budak ni..

oh ya. setelah perkahwinan semalam, aku gerak ke kuala lumpur dalam jam 8 malam yang semakin mendung.

" sial lah, trafic jam, kereta aku tak boleh brenti-brenti nanti panas, meletop"


(ada bas langgar kereta rosak tepi jalan sambil orang tengah baiki kereta,,)

aku jenguk lampu temperature censor dah merah padam. asap dah mula keluar.
dengan confident, enjin dimatikan , muka cool pula perlu dijaga supaya
tak nampak sangat risau.

berhenti hisap rokok tepi jalan dan melihat kenderaan bersesak-sesak pulang. ha ha. cipap

lepas sejuk, sambung bergerak ke exit senawang dan melalui nilai yang seram sejuk de kelilingi pokok getah tanpa lampu jalan. what the fuck.

"kau kenapa diam je weh?"

"takde pape, saja...lalalalalalala"

padahal dua-dua da kecut. kimak.
lepas 60km , sampai dah putrajaya lepas melalui jalan-jalan aneh seumpama salak tinggi, sepang ,dan kota warisan.

sampai rumah. tidur dan mimpi basah

No comments: