pula n g

10 hari aku hilang dari dunia saiber. 10 hari aku pergi. jauh dari semua orang, dan aku bersyukur sebab aku pergi.

hari pertama, batuk semakin teruk.. kahak mula bercampur darah.
perit sikit. tapi itulah kehidupan..
dengan cekal aku pergi port dickson dengan berbekalkan ubat batok,
serta pakaian untuk 10 hari.
seperti biasa. aktiviti petronas. pada awalnya sering membosankan.
hampir tiada siapa di situ yang aku kenal. buat hidup aku di sana lebih miserable.
namun , hari beransur baru.. batuk semakin kurang, dan kawan semakin ramai.
hari dah makin cerah dari biasa, dari hari pertama.
terima kasih tuhan, kerana izinkan aku bertahan hingga ke hari kelima.

perkara pokok adalah keseimbangan.
seperti kata Tuhan, keseimbangan hubungan dengan manusia, dengan tuhan.
itu yang kadang kita lupa. we tend to forget, that we are not alone in this world.
people , personal and performance mastery.. dengan kukuhnya akar ni.
kukuh lah kaki kita di muka bumi.

mari bangun semula, dan lari lebih laju.

1 comment:

m said...

oh kesian ko batuk..
people, performance, and personal mastery..and i do believe in the power of sincerity.

yeahh. bangunlah dan lari lari dengan lebih laju.aku pon nak sama. its never too late for us..

cheers lidah! :)