m c don alds

ternyata ini adalah masalah kecil. namun , perlu kita ambil kira dalam kehidupan seharian seorang pekerja kedai makan.

1) meja perlu di kemas, dan bukan berbual di belakang menyanyi-nyanyi atau bersetubuh bersama manager di store burger. sila jangan tunggu sehingga customer kemas meja yang penuh dengan 5 , 6 keping tray serta cawan, tisu dan bekas cili.. happy meal sepatutnya mengembirakan, bukan menyusahkan..

2) tak perlu lah mop di bawah kaki, sehingga menyuruh customer bangun mengangkat kaki. berdiri. atau sebagainya. bukan berat kaki nak angkat. tapi seperti ada yang salah dengan perlakuan tu. buat aku rasa kurang senang... dunggu

3) selagi aku tidak mengeluarkan ayat keep the change, sila jangan memandai-mandai keep the change. satu customer 7 sen, 100 customer dah 7 ringgit. haishh.. nakal .


sekian.. customer selalu nya betul. selalu

3 comments:

alia detsiwt said...

maybe annoying customers are orgasmic to them as the bosses arent usually satisfactory... and i dont think burger stores can set the mood even if u did find the gspot.

melayu suka borak2 kosong dengan suara lantang. fine. but if ur a waitress, on duty, put a sock in it. chew a tampon. i dont find your friendliness to the baby at the table to my left a bit amusing... the father is a mat salleh and u, in pain trying so hard to show your no where there cleavage. pergilah mati.

i'd rather stuff my face at the mamak joints now. paying 85 bucks for a plate of sashimi no longer get u the ambiance it used to.

marah!

lidah said...

ha ha.. memang...

baik makan mamak. staff dia entertaining and cepat... but still, mamk yang dah famous bnyk customer da pandai belagak. nehehe

garbage* said...

hai abang nakal. grrr rawr