dunia mainstream perlu disamak

2.32 am, jumaat.
*haih. rokok dah habis dah.

duduk tersandar, baru lepas menonton KAMI. boleh aku katakan, ianya sangat simple,
tapi cantik. pelakonnya juga comel. he he.
patut semua orang lihat, dan buka mata tentang dunia bawah tanah dan gigs.

teringat aku, semalam ketika on yahoo messenger, seorang sahabat senimanku,
seperti di hujung dunianya. seperti seluruh dunia membelakangi nya.
status : aku benci life aku sekarang... telah membuat aku risau, tersentap. kenapa ni?
mari cerita.. aku sekolah dulu prs..

*pembimbing rakan sebaya.

baru aku tau. kisah keji. pengalaman perit nya. ditindas di dunia glamour mainstream.
di pakai. di guna. di songlap. di pijak ludah... sial lah kau orang seni mainstream.
semua macam plastik. semua parasit. makan makan makan sampai mati .
kau beri artivis nama buruk. kau najiskan persahabatan.
tak cukup dengan tu.

orang makan orang..tikam belakang. dalam kita seru nama dia sebagai sahabat.
dia racun daging kita. konon..

kita mula sama². dari kosong sampai tinggi .
bila dah tinggi dia lupa kita. orang bawahan...
hehehe. sejak bila aku jadi orang bawahan, sejak bila kau jadi atasan?
siapa mulakan kasta ni?

sabarlah sahabat. kadang kadang, benda macam ni yang buat kta sedar, siapa keluarga
siapa saudara siapa bayang² siapa nyamuk. dan benda ni lah yang akan tolak kita lebih tinggi.
lebih baik dari hari ni...dan bila kita dah tinggi .. kita kentut pada mereka yang pernah pijak kita.
biar mereka bau . biar. padan muka..

sesungguhnya, aku sayang kau macam kakak. senyum ok.

5 comments:

Sue Anna Joe said...

anna tengok kami seco'et aja. sekilas pandang pada awal2 prebiunya ia kelihatan seperti cerita indon. tak pasti kenapa tidak terasa kemalaysia'annya. tetapi mungkin juga rasa keurbanannya yg mebutkan saya rasa sebegitu, seperti menonton gol & gincu. bukan saya katakan tak bagus, dan kata saya pon tak boleh nak ambil sangat, sebab saya hanya sekilas pandang. pelakonnya memang comel saya setuju, tapi berapa ramaikah kita yang berupa sebegitu? ada, tapi tidak semua. itulah dia helah hiburan di televisyen, walaupun ia cuba menimbulkan unsur kebawah tanahan, keindahan fizikal tak dapat diendahkah. mungkin saya iri hati, sebab saya tidak comel seperti mereka.

hins. hins. hins.

alia detsiwt said...

tu laa... setuju. namun anna comel. cheers.

lidah said...

kamu comel la ana. owh. owh.
alia juga comel.

Miss Fynn said...

saye sdg menangis membaca ini.
semakin, kamu dicinta saya, adik.

dunia sial itu menyedut kita tinggal rangka.

cibai utk sang berduit yg membikin kasta.

Bob Dyldo said...

Okla, penah tengok skali episod yang kene cuci kereta cikgu (yang sebenarnya lebih mengambil kesempatan sebab takda duit nak hantar carwash. ok mesej yang bagus.)

Tapi pasal gig dan masalah muda mudi yang tiada arah tujuan ni agak klise la. Pengambilan dadah setakat pil khayal (yang lebih mirip kepada cortal untuk kanak2)nampak macam kurang modal... kata Nokia sponsor... buatla yang lebih hardcore sikit... tajuk tukar jadi kami-kaze... :P