Rabu baru balik beraya

Dulu ustaz cakap,
Hanya orang yang ada kekuatan yang pergi meminta sedekah.

Merendah kan diri ,
Maruah dan harga diri.

Tak semua mampu .
Kita yang angkuh ni,
Nak mengaku salah pun malu.

Jadi kalau ada peminta sedekah,
Buta, tempang atau makcik kerepek,
Jangan hina .
Niat je sedekah, selebihnya serah kat Dia.

4 comments:

Hannah Haykhall said...

tadi ternampak makcik minta sedekah, terus teringat entri kau.
Thanks ingatkan.kekadang kita terlepas pandang benda2 mcm nie.

layar_lara said...

niat ajhe bersedekah yang lain2 urusan mereka dgn Tuhan... :D

I'm JUNKS said...

Ini adalah salah satu peribadi kau yang aku suka.

eira eixora said...

pernah dgr pakcik sy ckp macm ni juga. jangan hina peminta sedekah.