My most favorite person

Bangun pagi, mak dah berjaga kat dapur tgk tv.
Breakfast yang x pernah gagal sepanjang 27 tahun ni. Lepas beranak kan aku. Tak pernah sehari rasa terabai. aku tak pasti mcm mana ada manusia yang sesempurna ni.

Dulu hari-hari bagi soalan math dengan english. Tak siap jgn harap bole keluar main.

Always there to support. Always.

Setiap sabtu malam akan berjaga supaya aku tak terlajak tidur nak balik terengganu. Setiap minggu macam-macam resipi baru dia cuba nak impress anak-anak dengan suami.
5 hari weekdays , dengan routine kat rumah sorang. Ayah pergi kerja. Tabah gila x pernah complain sekali pun. Bukan mcm budak-budak urban yg tak habis FML .Dari kecik menabung je pesan dia. Dia pun menabung. Tapi bukan untuk diri sendiri. Untuk aku dengan adik Baju baru mak pun baju kurung dia jahit sendiri untuk kenduri.
Kalau duduk dapur sembang mesti cerita pasal dia beli barang dapur dekat CS brothers jimat 20 sen. How she value money. Haih. Kalau teman dia tengok cerita korea , mesti rajin cerita dari episod satu sampai current scene. Haih ma. How can i live without you.

So humble, loving , and everything sweet i could probably think of . It is hard to describe you in just one word.

Love you

9 comments:

Unknown said...

hm.

Anonymous said...

love u too ma :(

cg4dis said...

luv my mom (:

zahira abd rahman said...

:')

eira eixora said...

jiwa mak2 memang macam ni rasanya. mak saya pun sama. baca entri ni terus teringat mymum.

Hopeless said...

what a lucky guy :') i'd never so close to my mom, and miss her much now...

Anonymous said...

Semalam mak saya tanya barang rumah dah penuh ke belum? Saya cakap belum saya dan suami nk beli pelan-pelan. Mak tnya lagi. Tv dah beli? Saya cakap belum. Mak kata kalau awak mngaji smpai katam mak belanja tv. Saya gelak je. Harini adik mesej cakap mak dah bank in 2.5k untun saya dan suami beli barang rumah. Mak y u olweys liddis. Make me wanna kerai ;(

yk said...

rindu mama :(

kaki experiment said...

ALL moms deserve accolades and rewards for simply being a mom.