helo valentine

kita ada maulidur rasul,
maal hijrah,
raya haji,
aidiladha,

banyak dah hari yang kita sambut.

yes, mungkin valentine's day bukan upacara keagamaan orang kristian,
tapi seperti maulidur rasul kenapa ia di sambut?
because of what happened on that day.

aku bukan nak cerita macam ustaz ahzar, or ustaz don,
ilmu agama pun suam kuku, tapi apa yang hak dan batil tu,
dah terang. dan tak perlu di persoalkan.

memang lah on valentine's day kita tak berarak menyanjung St. Valentine,
but the idea of that day was celebrated to remember him.
dan kita yang buta ni mula lah cakap orang melayu suka mengharamkan semua benda.

bukan melayu. jangan main-main benda akidah.
Islam yang larang.

yes again,
aku tak sempurna, banyak kekurangan dan cacat cela,
tapi aku rasa terguris dengan sesetengah kawan yang mempersoalkan,
dan mati-mati mempersoalkan kenapa kita tak boleh menyambut valentine's day.

u have 365 days to celebrate love, and why must you bother on that one day.
sehari je ke untuk nak tunjuk kasih sayang ?

3 comments:

Ai Sya said...

"u have 365 days to celebrate love, and why must you bother on that one day.sehari je ke untuk nak tunjuk kasih sayang ?"


setuju!

naziyatul fatihah said...

setuju pada perenggan last :)

Alyn Roslan said...

agreed