saya confuse. siapa boleh tolong?

semalam saya tonton angels and demons. hebat seperti yang saya harapkan.
cuma tak silap saya, buku ni lama dah keluar di pasaran. maksud saya, waktu davinci code dulu.
and yes, saya tak baca pun buku angels and demons,
tapi, dalam angels and demons semalam , menceritakan tentang experiment big bang yang baru sahaja buat akhir tahun lepas, di mana terowong sejauh 27 km dibina bawah tanah di geneva untuk memecutkan dan menyebabkan perlanggaran proton , ye ini bukan proton saga, jangan cuba buat lawak Lame, saya tengah serius ni.. jadi point saya ialah, buku ni di cetak dalam tahun 2006, tapi experiment tu was just last year.

Ada tertulis Akiva Goldsman, ada merubah sedikit jalan cerita dalam sequel kali ini berbeza sedikit dari dalam buku hasil penulisan Dan Brown, jadi adakah experiment tentang theory big bang tu salah satu perubahan yang Akiva lakukan?

Adakah lepas ni, gereja akan bunuh dan brown atau pun ron howard seperti mereka membunuh puak illuminati dulu?


haih

6 comments:

y u z said...

saya dah baca angels & demons selesai sibuk2 nonton da vinci code - baca bukunya - jangkit ke angels & demons, filemnya akan ditonton ahad ini yeay.

dalam buku tu, ia menyebut tentang eksperimen mencipta "antimatter" iaitu kontra kepada "matter" - ketidakwujudan benda dan benda.

haih apa aku cakap ni.

tapi dalam buku tu dah ditulis tentang terowong bawah tanah di geneva tu dan kerjanya memecut jirim jadi particles camne tah, some sort like proses mengempar darah so dapat laa plasma etc tuh, so bila last year tetiba kuar cite pasal CERN dan terowong tu, ai macam -- benda ni wujud rupanya.

kareem pegi kat wikipedia pun leh dapat info pasal mendalah ni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Angels_and_Demons

daa!

lidah said...

trime kaseh cikguu

aliaginger said...

cuba tgk movie ini pulak,
zeitgeist.
http://video.google.com/videoplay?docid=-1817848131611744924

mungkin anda dh tgk atau belum.
itu saya xpasti.

tp apa yg pasti,
angels & demons ada kaitan dengan zeitgeist.
anti-kristian, pagan, & secret society.

post ini xda kaitan dengan soalan awk.
tp saya cuma nk kongsi apa yg saya tahu

lidah said...

alia baik : thanx. nnt saya tgk. time kasehhhhh

Anonymous said...

kalo xsilap. buku ni buku fiksyen. so time 2006 tu maybe dh ade rumours psal CERN nih nk collide matter and anti-matter to emulate the big-bang.

If they succeed, then there will be a scientific explanation for the big bang, because before this there are none. and hence people believe that the bing bang is from god. A proof that god is there. Because it is scientifically unexplainable.

Tpi dlm citer tuh, they are able to create antimatter and emulate the big bang. And because of that, ppl who before this believe that god is there, will probably believe there isn't.

sbb itulah church menjadi sgt risau, and try to eliminate bukti2 emulation big-bang tuh dgn membunuh reseacher2nya.

lidah said...

aa yes2, mmg ni buku fiction kan. some of the facts tu mmg x btl, tp Dan Brown really did his homework lah kan.
em em.just that, masa tgk haritu kagum kejap pasal experiment tu. i mean, sbb dia boleh ada dalam cerita tu skali