kawan saya warna gelap


hai. saya memang macam ni. berambut kemerahan sejak lahir, bermata redup , putih dan macam kamu sendiri lihatlah. walaupun kelihatan seperti orang eropah tapi saya tetap selalu tipu dan cakap pada semua orang yang saya tinggal di kampung kerinchi.

saya ada seorang kawan , warna kulit macam ini lah. gelap sedikit.
dia seorang yang yakin pada diri sendiri yang orang lain lebih bodoh dari dia, dan dialah yang paling hebat sekali. dia juga agak sensitif jika kita menegur warna-warna yang terdapat pada tubuh badannya.

haih.
saya memang kurang gemar dengan manusia macam ni. cakap lebih.

"apa sal markah exam aku lagi rendah dari kau, padahal aku confident semua jawapan aku betull, lagipun kau dah la tak reti buat hari tu"

"aku ni kan favourite student dia"

"carry mark aku dah letup-letup, tunggu final ni memang aku kasi letup habis"

"alaaa, kat klcc tu, aku kenal orang setiap tingkat, aku ada orang dalam, kalau aku apply sana gerenti dapat punya"

"markah kau sure gempak punya kali ni, sebab aku bagi kau tiru aku punya tadi"

haih. bak kata pepatah ,

kalau bunga tu cantik tapi busuk, sedap jugak nak tengok, kalau bunga tu buruk tapi wangi, sedap jugak nak bau, tapi kalau dah busuk, buruk apa pun tak boleh.

jadi renung-renungkan, dan selamat beramal...

No comments: