kebodohan adalah milik setiap insan


semalam berita ntv7, pukul 830.... kata orang berbaju biru tu :kami mungkin akan mendakwa keluarga nurin kerana tuduhan cuai mengikut akta perlindungan kanak-kanak. yeh. bagus lah pak. bagus. kalau macam tu, kau orang semua berbaju biru harus didakwa kerana cuai dalam menjaga keamanan negara. sial. mereka seperti tidak ada akal dan hati, hanya bekerja mengikut akta² bodoh, akta yang membenarkan orang² besar, berpangkat lepas nak buat apa saja.
tak fikir tentang apa yang keluarga nurin dah lalui. anak kena bunuh, perkosa, liwat, cekik oleh seorang lelaki kejam sial bodoh tak berakal ishh. dan balasan nya, ayah dan mak mangsa yang didakwa. hey hey.. korupsi .
pagi pembunuh, sial lah kepada engkau,sanggup kau perkosa budak kecik, tak cukup dengan tu, kau cekik dia, kau patah² kan badan tulang dia , kau lipat² dia, kau masukkan dalam beg. manusia apa kau ni... apa perasaan kau masa nurin merayu², menangis²? apa ? ???? aku x faham.. aarghh.. anjing kau. dan anjing kaum² kau. kau memang tak layak hidup, kau memang lebih teruk dari binatang. kau memang sial. sial. sial.sial.sial. pantat. anjing. puki. lancau.. semoga kau di kerat 14, zakar kau di potong, bontot kau diliwat dan kau dibunuh cincang halus². sial lah kau. sial. babi. anjing. pantat.
hmmm.. kepada keluarga nurin.. bersabar lah, sesungguhnya Allah bersama orang² yang sabar.

daulat kepada si baju biru... daulat tuanku...
-----------------------------------------------------------------------------------------------
20harinakraya//////////////////////////////////////////////

7 comments:

Mohd Jayzuan said...

kalau nak dakwa pun, tunggu la semua chill... takyah la nak kecoh bitau reporters. ceh...

lidah said...

hmmm.. kenapa nak sibuk dakwa sedangkan ada maasalah lain lagi besa, org kejam xkna tangkap. aihaih

tumpanglalu said...

Siti Syazwani, 9 ditemui mati 100 meter dari rumahnya - dirogol dan dibunuh oleh seorang pekerja asing Indonesia. Mayatnya di temui mati dalam parit di ladang kelapa sawit Tikam Batu, Sungai Petani dengan hanya berbaju kurung, tersembam ke dalam parit sedalam 2 meter.

Nurul Huda Abd Ghani, murid Tahun 4 yang dirogol dan diliwat bergilir-gilir oleh tiga lelaki di Pondok Pengawal Stesen Janakuasa TNB Kg. Pekajang, Gelang Patah, Johor Bharu pada 17 Januari 2004.

Bulan yang sama, Haserawati Saridi, 10 - dirogol dan dibunuh ketika dalam perjalanan ke sekolah di Kampung Menggatal, Sabah.

6 November 2002 Siti Nurliyana Shamimi Rosdi, 2 - diculik, dirogol dan dibunuh, dijumpai dalam keadaan bogel pada jam 9 pagi di tebing Sungai Kedah, 500 meter dari rumahnya di Kampung Seberang Terus. Ada kesan koyak pada kemaluan mangsa, selain lebih 40 kesan luka pada badan dan pendarahan dalam otak mangsa, dipercayai akibat dipukul dengan benda keras.

Dua remaja berusia 19 tahun pula telah merogol kanak-kanak perempuan berusia 7 tahun sehingga terkeluar usus ketika merompak keluarga mangsa di rumahnya di Taman Maluri, Kepong 13 Ogos 2001.

23 Oktober 2000, Nur Shuhada, 6 ditemui mati dalam tangki air di bumbung bangunan kediaman 3 tingkat jenis town house di Selayang dalam keadaan separuh bogel dan lebam pada muka dan tangan.



ini antara kes2 lepas. sumber yg aku kutip dr blog faizal tehrani. masa memula aku dgr crita nurin diculik, aku sedih. aku antara jutaan penduduk malaysia yg sedih akan situasi tersebut. tempoh nurin hilang agak lama maka pelbagai berita sensasi terpapar di media. akhirnya berita nurin ditemui, tidak bernyawa dlm keadaan yg ckup terseksa menambah lg sedih.

dlm masa yg sama media mula menyampaikan kronologi kes2 kanak2 diculik, dirogol, didera, dibunuh dan sbgnya di malaysia. aku terus terkedu. iya aku sedar akan kes2 ni. aku ada membacanya lama dlu. aku ckup sedih tp apa aku bole buat, cuma bersimpati dan berdoa kehadrat Ilahi. namun aku mula berfikir sdikit dalam..

mengapa kes nurin menjadi isu yg sgt besar tatkala ini sedangkn kes2 yg hampir sama melibatkan kanak2 sedikit masa dulu berlalu begitu saja yg mana umum sedih, umum marah tp, setakat tu saja! tp dlm kes nurin, smpikan PM benar2 beri kenyataan dlm media yg dia sedih dan marah serta mahu polis lipat gandakan usaha tangkap penjenayah terbabit. smpikan polis benar2 kritis dlm berbincang samada mahu menyaman keluarga nurin sekiranya terdpt unsur2 kecuaian. smpikan seluruh malaysia gempa sedih dan marah dgn kes nurin. kenapa? ya kenapa smpi mcm ni skali? kenapa kes2 dahulu tidak mendpt perhatian sehebat spt kes nurin? apa bezanya kes nurin dgn kes2 yg lepas? owh aku soal aku tnya diri aku sendri..

aku kedu. aku keliru. aku mula sedih lain dr kebiasaan memikirkan kes2 yg lepas tersebut dan juga kaitannya dgn kes nurin..

kenapa ya kwn2? kenapa byk persoalan timbul?

bkn aku pro sesapa juga bkn aku anti sesapa. jgn salah phm ya. aku cuma memikirkan permasalahan epidemik umum di malaysia skang yg mana aku sendri tidak terkecuali di dlmnya..

ps> btul tu jayzuan. tp aku rasa xyah la dakwa. kesian sgt. just bg amaran keras yg mana amaran tu sabitkn rakyat umum juga. tp lps ni jika ada lg kes spt ni haa dakwa, dakwa!

mollyjinxed said...

benda dah nak jadi.. xkanla budak tu nak gi pasar yang depan rumah tu pon x bole?

dah menjadi kebiasaan. kerana kita ingat.. kita selamat.. dalam neigbourhood je

aint it ridiculous kalo nak pegi pasar takat depan rumah pon x bole?

tapi silapnye.. dia pegi sorg diri.. silapnye.. menda dah terjadi.

pengajaran tuk semua.. dunia x selalunya indah.. dunia x selalunya selamat...

lidah said...

molly -silap nya, manusia .. takde hati perut. berakalkan nafsu.

tumpanglalu- sebenarnya aku tak paham aku kau nak sampaikan .

tumpanglalu said...

xpa la ignore ja yg tu..

tindakan penjenayah terbabit meninggalkan mayat arwah dlm keadaan sebegitu rupa pastinya ada motif tersembunyi. lazimnya org buat salah, akan cuba menutup kesalahannya namun si penjenayah terbabit seolah-olah mencabar kredibiliti pihak polis, kesabaran keluarga arwah dan mentaliti rakyat umum. ada muslihat..

lidah said...

hmm.. macam davinci code plak.
susah la nak pk. huhuhuhu