dalang selsema babi



51 down and more to go..

biasanya dah berhenti.
tapi bukan kali ni. hari-hari makin ramai mati.

tapi yang pelik, the pig is and was always there, why now?
bukan harini babi baru makan tahi,
atau baru haram, atau baru gemuk atau pink atau banyak cacing.
kenapa sekarang dia baru selsema?

adakah mungkin, jauh di sebuah makmal tersembunyi yang kita tak tahu dimana,
ada sekumpulan saintis yang hari-hari mencipta virus baru, untuk mengambil alih dunia?

apabila dunia kucar-kacir, mereka akan keluar dengan antidot dan seluruh dunia akan tunduk,
dan membayar jutaan ringgit untuk mendapatkan antidot itu. adakah?


GI John, rise of pig

muahahahahahahahahhaahahahhahahaha


kenapa entah

kerusi motion master gsc megamall kuantan

semalam i layan gi joe rasa mcam duduk motion master.
u tau kan motion master?
wayang yang kerusi dia gerak-gerak sama dengan cerita.
so this is what i experienced yesterday kat gsc kuantan, megamall.
I tak sure, tapi semalam i rasa dia tak pasang air cond macam selalu.
panah jeghut, kalau orang terengganu cakap.

ok , kembali kepada kerusi motion master gsc kuantan,
begoyang-goyang all the way kadang-kadang laju sikit kadang-kadang maybe dia dah letih,
kerusi tu dah x goyang, kadang-kadang goyang laju .
tapi yang pasti , waktu iceberg pecah kat cobra punya base tu, kerusi i getar laju daripada scene2 lain, maybe untuk membawa mood suspen .

i ingat ni pakej baru GSC, rupanya ada lelaki bodoh sebelah kiri i. tak reti duduk diam.
tambah dengan dia sedut hingus , sedut-sedut celah gigi.
bunyi menganggu gila wei.
kera betul. dah la busuk. muka hitam rambut perang. dem

B series






harini first day cuti.
baru je balik kerja 730 pagi ni.
penat malam semalam .
dinner pon maggie je sebab tak sempat nak order makanan sihat.
bosan lah harini. nak tidur sampai pukul 6 ptg lah.

gudnite.

070809

harini i dah 24.
xde hadiah harini. kerja yang penat.
tak sedap tekak dan mengantok di tempat kerja.

nothing different like yesterday.
cuma semalam i tido dalam meeting. tu saja. harini i tak tido dalam meeting sebab
tiada meeting.

jadi dalam 24 tahun i dah mengembang , memanjang dan menegang.
i've learn a lot. i think so. you couldnt hope for the sun forever, because the night will still come.
And when it is dark, you should prepare dengan lampu suluh supaya tak masuk dalam gaung atau langgar babi melintas.

i maybe hate my job , but im teaching myself to like it. maksudnya i belajar untuk adapt. Move on. jangan jadi macam khinzer yang malas, makan tahi je everyday. Xteringin ke makan tebu atau kobis?

happy birthday to me.
regards..
love you

a very wet wednesday

30th july - 3rd august. jakarta bandung.













most of them are poor, tetapi bukan sebab mereka malas.
semua sebab rakyat yang ramai, dan kerja yang sedikit.
tapi mereka tak pernah putus asa.
harini tak laku. esok datang jual lagi.
esok tak laku. lusa datang lagi.

kalau kita? mak bapak bagi motor, merempit.

what a lovely tuesday


harini.
hati saya pecah.
saya cuba tampung .
tapi saya pun dah lemah.

ini bukan sajak.
saya tulis straight to the point.
habis kering sungai nil saya menangis.
rasa macam dah tak gagah.
lemah. dah lembik .
potasium dalam pisang pon tak mampu buat saya berdiri.

im not broke, im just a broken hearted man.
..
bila mata saya pejam, saya tak nampakpun warna hitam.
saya nampak awk
awk dgn.

saya x marah awak.
tapi saya takut.
takut jadi lagi.
saya takut,, sebab saya tak boleh lupa lagi.
saya harap ini mimpi ngeri saya.

saya janji saya tak marah langsung.

saya suka kulit sunburn awak
double chin awak.

love you.